Akademia Employer Brandingu – marka pracodawcy w praktyce!

Zajmujesz się budowaniem wizerunku pracodawcy? Zapraszamy do udziału w cyklu szkoleń Akademia Employer Brandingu!

Akademia Employer Brandingu kompleksowo przygotowuje uczestników do zaprojektowania i wdrażania w organizacjach efektywnej strategii Employer Brandingowej (EB), stosowania nowoczesnych narzędzi, sprawnego pozyskiwania kandydatów i angażowania talentów, dzięki czemu wzmacniania się marka pracodawcy. Akademia w sposób złożony przygotowuje do nabycia kluczowych kompetencji w tym zakresie.

Kompleksowy program dla specjalistów w obszarze Employer Brandingu, jak i pasjonatów tego tematu odpowie na rosnące potrzeby wielu organizacji, oraz pozwoli na stworzenie strategii brandingowej, która nierozerwalnie wiąże się ze strategią biznesową firmy.

Zawartość merytoryczna programu:

Moduł I
Odpowiedzialni za Employer Branding – czyli kto?
Przeanalizujemy czynniki, które są fundamentem budowania marki pracodawcy. Najważniejsze wnioski z badań, casów, projektów i ich znaczenie dla pracy Employer Brandingowca.
· Współczesny rynek i jego wyzwania kołem napędowym dla Employer Brandingu;
· Od czego zależy atrakcyjność marki?
· Kto za co odpowiada – profil specjalisty od Employer Brandingu, najważniejsze persony, obszar działań Employer Brandingu;
· EB a cykl życia pracownika w organizacji (od onboardingu do exit interview) – obserwacja czynna czy bierna? Przegląd najlepszych casów i ćwiczeń.

Moduł II
Employer Branding – od przypadku do strategii – cz. 1
Przyjrzymy się najważniejszym wskaźnikom dotyczącym budowania strategii employer brandingowej, krok po kroku omówimy najważniejsze czynniki, dzięki którym zweryfikujemy istotność strategicznych działań wizerunkowych (zoptymalizowanych i całkowicie stargetowanych), co jest kluczem do trafności komunikatu, wyższej jakości Candidate Experience, bardziej wartościowego doświadczania marki przez pracowników i oszczędności w zakresie rekrutacji.
· Kluczowe elementy przekazu w organizacji – misja, wizja, wartości oraz strategia firmy;
· Praca nad strategią – z jakich etapów powinna się składać?
· Jak robi to nasza konkurencja? Analiza konkurencji;
· Określanie długo i krótkofalowych celów komunikacji employer brandingowej;
· Narzędzia komunikacyjne – co, jak, kiedy, po co? – wybór grupy docelowej, cele działań EB, zasoby finansowe, zespół odpowiedzialny za przygotowanie i realizację strategii, działań konkurencji, czasu przeznaczonego na realizację strategii oraz polityki komunikacyjnej firmy;
· Analiza metod badawczych – desk research, indywidualne wywiady pogłębione, ankieta online/offline, grupy fokusowe, obserwacja uczestnicząca/nie uczestnicząca.

Moduł III
Employer Branding – od przypadku do strategii – cz. 2
Podejmujemy strategiczne działania.
· Grupy docelowe a EVP – projektujemy, doprecyzowujemy, wdrażamy cele wizerunkowo-rekrutacyjne – to czym jesteśmy jako pracodawca.
· Tworzenie planu komunikacji działań w rocznym cyklu;
· Rola Zarządu, Kierownictwa, HR i Pracowników w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy;
· Pozyskanie najlepszych talentów w branży – komunikacja wewnętrzna w utrzymywaniu najlepszych pracowników – jakimi kanałami się posługujemy?
· Znaczenie wewnętrznych Ambasadorów marki pracodawcy;
· MĄDRA ASERTYWNOŚĆ – KLUCZOWA KOMPETENCJA, GDY DBASZ O WIZERUNEK – kluczowa kompetencja w pełnieniu tej roli;
· Zarządzanie marką pracodawcy w kryzysowych sytuacjach.

Moduł IV
Internal Branding – kultura wewnętrzna.
Internal Branding, czyli wzmacnianie marki wewnątrz firmy. Wszystko, co dzieje się w organizacji, wpływa na budowanie jej kultury i wizerunku – od postawy zarządu po sumienność serwisu sprzątającego. W tym module przyjrzymy się wybranym aspektom, na które wpływ ma nie tylko HR, czy specjaliści od Employer Brandingu, ale każdy pracownik w firmie.
· Najczęstszy błąd pracodawców – super reklama na zewnątrz, a jak jest w środku? Zadbaj o najlepszy kanał reklamowy pracodawcy – własnego pracownika. Przegląd kluczowych procesów w życiu pracownika – co i jak robić, by odnieść sukces; czego się wystrzegać, na co i na kogo zwrócić uwagę;
· Jak budować wizerunek firmy poprzez angażowanie pracowników w kreowanie środowiska pracy – czyli nic o nas bez nas: zarządzanie zmianą, przykłady projektów, np. przenosiny biura, wypracowanie kodeksu etycznego, określanie wartości firmy, motywujący język i nazewnictwo programów;
· Jak budować wizerunek firmy poprzez komunikowanie trudnych tematów – do’s & don’ts procesów restrukturyzacyjnych, jak przeprowadzić rozmowę separacyjną, która pokazuje klasę pracodawcy;
· Jak budować kulturę firmy poprzez skuteczne rozwiązywanie konfliktów? Poznaj różnorodne sposoby. Naucz się, jak rozróżniać konflikt interpersonalny od sytuacji naruszenia praw i godności pracownika;
· Informacja zwrotna – od rekrutacji po exit interview – w procesie budowania wizerunku.
· Jak zachęcać pracowników do pozytywnych działań na zewnątrz? Co w ogóle pracownik może robić, by wzmacniać markę pracodawcy? Jak doceniać za takie działania?

Moduł V
External Branding – doświadczenia kandydata
External Branding, czyli wzmacnianie firmowej marki na zewnątrz firmy.
· Czego szuka kandydat vs co zazwyczaj widzi i czego doświadcza w procesie rekrutacyjnym?
· Dobre praktyki budujące doskonałe „candidate experience” – doświadczenie kandydata z marką pracodawcy przed, w trakcie i po zakończeniu procesu rekrutacji, m.in. na przykładzie Deloitte, General Electric;
· Staże narzędziem budowania Employer Brandingu – budujemy pomysł na stażystów w firmie, przykłady programów stażowych: wystartuj z LOT, Kampania Piwowarska, Volkswagen;

Moduł VI
Efektywność biznesowa działań Employer Brandingowych.
· Wybór mierników efektywności marki pracodawcy;
· Negocjacje wewnętrzne prowadzone przez specjalistów EB z kadrą zarządzającą – siła perswazji, czyli jak rozmawiać o finansach i osiągać zamierzone cele;
· Efektywność działań employer brandingowych: zwrot z inwestycji, KPI, ROI;
· Ewaluacja i doskonalenie strategii w oparciu o najlepsze praktyki i casy;
· Jak tworzyć roczny raport z działań EB i CSR – przykłady raportów.
· Efektywność czy produktywność pracownika? – różnice i związki;

Moduł VII
Mobile HR – wszystko czego potrzebujesz a wszystko czego wymaga rynek
Określimy zasady skutecznego działania w mediach społecznościowych, przeanalizujemy najważniejsze narzędzia służące do budowania e-wizerunku, stworzymy strategie efektywnego zarządzania marką.
· Nowoczesne formy komunikacji – Social Media i Video Branding;
· Zakładka Kariera, filmy rekrutacyjne, strona internetowa – co jeszcze?
· Katalog możliwości – przegląd i zasady poruszania się w mediach społecznościowych: Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube; Serwisy dla profesjonalistów vs serwisy konsumenckie;
· Potęga social media – skuteczne internetowe i mobilne materiały wizerunkowe;
· Rola eventów:
o Targi pracy (online i offline),
o Dni otwarte pracodawcy,
o Wykorzystanie grywalizacji podczas spotkań z kandydatami.
· Siła strony korporacyjnej i elementy wizerunku pracodawcy on‐line (plakaty, ulotki, katalogi);
· Zarządzania marką i wizerunkiem pracodawcy w mediach społecznościowych – jak błyskawicznie dotrzeć do kandydatów?; Jak to robią najlepsi ? – jakie narzędzia warto stosować?

Moduł VIII
Employer Branding a Społeczna Odpowiedzialność Biznesu.
CSR w EB, przyjrzymy się najlepszym praktykom, jak stać się organizacją odpowiedzialną społecznie, być postrzeganym jako przyjazne miejsce pracy i pożądany wśród kandydatów pracodawca. Przeanalizujemy działania społeczne kilku firm oraz zaprosimy Uczestników do zaprojektowania własnych działań w oparciu o EVP własnej firmy.

Cześć I – Wprowadzenie:
· Nieodpowiedzialni? Czym jest dziś CSR. Czy wartości w biznesie mają dziś znaczenie?
· Jaka powinna być dziś Etyczna Firma – jak na to patrzy otoczenie, jak na to patrzą Pracownicy, a jak na to patrzą audytorzy?
· Jak na CSR patrzą dziś Pracownicy – czy buduje to przewagę Pracodawcy nad innymi – jak przekonać do tego nieprzekonanych – jak o tym mówić aby ludzie w to uwierzyli.

Cześć II – Employer Branding a CSR:
· walk the talk – czy CSR może wspierać działania Pracodawcy i budowę marki Pracodawcy – case study najlepszych kampanii employer brandingowych wyróżnionych Złotym Spinaczem oraz przykłady firm, gdzie zabrakło spójności pomiędzy tym co mówimy na zewnątrz, a wewnątrz organizacji – rezultaty takich kampanii;
· nasze EVP a CSR – czy można to połączyć – konkretne narzędzia, nie wymagające dużych budżetów;
· wolontariat pracowniczy;
· kampanie społeczne i ich przełożenie na działania Pracodawcy;
· działania work-life balance;
· akcje specjalne dla pracowników (np. zdrowotne).

Cześć III – Część praktyczna:
· Jak pracować nad EVP Pracodawcy;
· W jaki sposób projektować działania społeczne – co na początek.

Podsumowanie:
· Prezentacja projektów Uczestników z realizacji zadań wdrożeniowych.
· Podsumowanie całego projektu.
· Wymiana doświadczeń.

Dowiedz się więcej!

Terminy spotkań:
05-06 października 2017 r.
26-27 października 2017 r.
16-17 listopada 2017 r.
07-08 grudnia 2017 r.
Akademia składa się z 8 dni szkoleniowych

Koszt udziału:
5900 zł netto + VAT

Kontakt ws. oferty:
Edyta Kwiatkowska
edyta.kwiatkowska@high5.pl 
tel. 22 824 50 25

Serdecznie zapraszamy!

 

A w najbliższym czasie…

Szkolenia…

Akademia Menedżera: zarzadzanie zespołem

Zarządzanie pracownikami z pokolenia Z

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

− pięć = dwa