Porozmawiaj ze swoim ciałem

Silny i długotrwały stres, nadmiar obowiązków, poczucie wyczerpania. Jak temu zaradzić? Na pomoc przychodzą metody relaksacyjne. Oto dwie przydatne metody, które możesz zastosować zawsze i… wszędzie.

No stress!idea-1460935_1280

Nie pozwól, aby stres zdominował Twoje życie. Metody relaksacyjne to medytacje, melodie relaksacyjne, odprężanie, rozluźnianie mięśni metodą Jacobsona czy wizualizacje. To jaką metodę wybierzesz zależy wyłącznie od Ciebie. Ważne, abyś zawsze wybierał tę, którą uważasz, za najprzyjemniejszą, będzie najbardziej skuteczna i przyniesie oczekiwane efekty. Korzystając na co dzień z metod relaksacji podświadomie zakodujesz swój organizm i nastawisz się na pozytywne wyniki. Co więcej, będziesz opanowany, nauczysz się reagować z większym spokojem, kontrolując przy tym poziom stresu. Zobaczysz jak Twoje ciało zacznie odpoczywać a umysł i psychika zregenerują się.

Awaryjne sytuacje
Ćwiczenia w dowolnym miejscu i czasie

Zastosuj medytację oddechową  chcesz poczuć stan odprężenia? Usiądź w wygodnej pozycji, zamknij oczy i obserwuj swój oddech. Nie myśl o niczym innym, nie rób nic innego. Bądź skoncentrowany wyłącznie na naturalnym rytmie swojego oddechu. Podczas medytacji oddech staje się coraz wolniejszy, między wdechem i wydechem występują dłuższe przerwy, odczuwasz spokój. W trakcie tego przyjemnego rytmu myśl o rzeczach lub miejscach, które Cię odprężają. Spróbuj liczyć oddechy, jednak nie staraj się robić tego na siłę, ponieważ myśli nie mogą być niczym zakłócone. Nie kontroluj oddechu, nie musi być on szybszy czy wolniejszy. Za pierwszym razem wytrzymaj przynajmniej 3 minuty. Codziennie staraj się wracać do ćwiczeń i… wykonuj je dłużej.

Metody relaksacyjne…

A może medytacja ruchowa? Należysz do grona osób, które potrzebują bardziej dynamicznych medytacji? Ruch eliminuje napięcie. Stań na podłodze, rozstaw stopy na szerokość barków, zegnij lekko kolana, następnie potrząsaj rękoma, nogami, głową i barkami przez kilka minut. Gdy odczujesz, że zrzuciłeś z siebie ogrom napięcia, który blokował ciało, usiądź i wsłuchaj się przez około 5 minut w swój oddech.

Powodzenia!

 

Polecane szkolenia – Zarządzanie stresem

Polecane szkolenia – Kobieta w biznesie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

75 − = sześćdziesiąt sześć