Nazwisko: siła przyciągania

Mówca motywacyjny, trener medialny, konferansjer – czy bez nich mogą odbywać się spotkania firmowe lub uroczyste gale? A może szkolenia z ich udziałem są atrakcyjniejsze? To zależy… są charyzmatyczni, kreatywni i żądni adrenaliny, którą gwarantują wystąpienia na żywo. Opowiadają swoje autorskie historie, motywują innych, są wiarygodniejsi. Do udziału w spotkaniach „z gwiazdą” chętnych nie brakuje. Czy potencjał mówcy motywacyjnego tkwi w jego nazwisku? Czy osoby publiczne i uwielbiane przez tłumy są dobrym wabikiem, który przyciąga ludzi i… pieniądze?  

Żywy przykład sukcesu

W znanych prowadzących widzimy żywy przykład sukcesu, ludzi,  którzy osiągnęli wiele. Żyją na miarę własnych marzeń, realizują każdy pomysł. Obecność w zespole szkoleniowym znanych osób lub cykliczna współpraca z nimi sprawia, że firma staje się popularna na rynku, a oferowane usługi są jakby bardziej prestiżowe. Znane nazwisko ma dużą wartość, w pewnym sensie gwarantuje sukces, przyciąga jak magnez. Przedsiębiorczy artyści są wiarygodniejsi, rekomendują przepis na sukces, pokazują innym jak pracuje się z pasją i jakie są tego efekty. Codziennie zdobywają doświadczenie i udowadniają, że wszystko można osiągnąć. Osoby medialne mają większą siłę przekazu, zachęcają innych do zmiany nawyków, uczą porozumiewania się z za pomocą gestów, odpowiedniej postawy – wszystkie te umiejętności przydają się, zarówno w pracy, jak i życiu codziennym. Pokazują innym jak budować wizerunek, emanować pewnością siebie, jak opanować emocje, komunikować się, co więcej jak przekonać innych do swoich racji.

Ale przecież nie trzeba być trenerem, znanym z pierwszych stron gazet, by szkolić innych, przekazywać fachową wiedzę. Owszem! Ale sekretem jest siła przyciągania ludzi przez… nazwisko, które odgrywa tutaj ważną rolę. Wspólnym mianownikiem wszystkich znanych osób jest duże znaczenie wizerunkowe, szkolenia z nimi to warsztaty z autorytetem. Tym samym przyciągają publiczność i duże firmy, które liczą na większe zyski w przypadku odpłatnych wydarzeń. Jednakże fala popularności mówców motywacyjnych czasami dobiega końca, ich gwiazda przygasa. Nie ma stałej listy nazwisk, na które zawsze będzie popyt.

Współpraca z gwiazdą, murowany sukces?

Zazwyczaj sale zapełnione są do ostatniego miejsca, co poprzedzone jest promocją zakrojoną na szeroką skalę. Wszyscy chcą wysłuchać wykładu, porozmawiać, zasięgnąć porady. Ludzie oczekują wyjątkowych wystąpień. Co więcej, chcą by prowadzący przekazał im swoje know-how i zainspirował do działania. Ludzie liczą na show, z którego wyciągną jak najwięcej. Stwierdzenie, że gwiazdy przyciągają tłumy wyłącznie twarzą i nazwiskiem nie do końca jest prawdziwe. Ci, którzy przychodzą jedynie zrobić zdjęcia i zobaczyć na „żywo gwiazdę” przekonują się, że z takiego spotkania można wyciągnąć więcej, zdobyć wiedzę czy praktyczne umiejętności.

Znany prowadzący jest jak atrakcyjne opakowanie, które ma za zadanie zaintrygować publiczność. A każdy kto się zainteresuje postanowi zajrzeć do środka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

siedemdziesiąt siedem − = sześćdziesiąt siedem