Czy zarządzanie wydajnością przynosi pożądane efekty?

Prawie połowa (45%) firm twierdzi, że ich menadżerowie nie widzą efektów zarządzania wydajnością.

Według badań firmy Towers Watson tylko 36% firm w Wielkiej Brytanii uważa swój proces zarządzania wydajnością za efektywny.

Badanie „EMEA Performance Management Survey” wykazało, że 45% firm uważa, że ich menadżerowie nie dostrzegają pozytywnych efektów procesu zarządzania wydajnością, a 53% uważa, że menadżerowie nie mają czasu na jego prawidłowe prowadzenie.

Badacze zapytali również o to, na czym badani spędzają większość czasu. Prawie jedna trzecia (32%) stwierdziła, że spędza zbyt dużo czasu wypełniając formularze a 72% było zaniepokojonych tym, że nie mogą spędzać ze swoimi pracownikami tak dużo czasu jak by chcieli. Niemalże 7 na 10 respondentów (69%) powiedziała, że spędzają zbyt mało czasu na uzyskiwaniu informacji zwrotnej od współpracowników.

Raport został opublikowany po tym jak wcześniej tego roku wiele dużych firm, w tym Netflix, Microsoft, GE, Adobe i Dell, oznajmiło, że planują lub już odeszli od tradycyjnego systemu oceny wydajności i corocznych ocen pracowników.

Accenture, które wstrzymało swój system oceny wydajności w sierpniu zaczęło korzystać z nowego podejścia zwanego „Performance Achievement”, które ma na celu zapewnienie pracownikom „aktualnych informacji zwrotnych od swoich menadżerów w sposób ciągły przez cały rok”.

Dyrektor Towers Watson Radha Chakraborty powiedział, że te zmiany uwydatniają istotne luki do których firmy będą musiały się odnieść jeżeli chcą poprawić efektywność i skuteczność zarządzania wydajnością.

„To jasne, że zmiany są konieczne, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę znaczenie tego procesu dla wyników biznesowych”.

„Nagłówki są doskonałym katalizatorem do ponownego rozpatrzenia narzędzi i podejść jakich używamy do zarządzania wydajnością pracowników. Mamy okazję wpłynąć na wyniki biznesowe przez przekształcenie tego procesu. To, jak to zrobimy musi wpasować się zarówno w kulturę jak i priorytety biznesu. Jeśli zrobimy to w sposób, który jest skuteczny i efektywny dla menadżerów i pracowników to całe zamieszanie w mediach będzie miało pozytywny wpływ”.

 

http://www.hrmagazine.co.uk/article-details/only-a-third-think-performance-management-is-effective

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

+ pięćdziesiąt cztery = pięćdziesiąt dziewięć