Jak zaciekawić pracowników, czyli kreatywne narzędzia

Czy grać można tylko w gronie znajomych? Niekoniecznie. Gry szkoleniowe to przydatne narzędzie, które mają pracodawcy na wyciągnięcie ręki. Wzbudzają  wśród pracowników wiele emocji, a rozgrywki, które się toczą są nieprzewidywalne. Gry odwzorowują rzeczywiste sytuacje biznesowe i firmowe case study. Połączenie zabawy i nauki to sposób na zaangażowanie całego zespołu. Zaproś swoich pracowników do wspólnej gry i zobacz… jak się zmieniają pod wpływem rywalizacji.

Zagraj w otwarte karty

Zastosowanie gier w organizacji ma na celu przetestowanie różnorodnych sytuacji w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Interaktywna, dynamiczna zabawa wyzwala współzawodnictwo i emocje, o które sami byśmy nie podejrzewali się. Ludzie w trakcie rozgrywek nie kontrolują swoich emocji. Co więcej, rywalizacja, która jest nieodłącznym elementem każdej gry, wpływa na bezpośrednie zachowania uczestników. Wszyscy, bez wyjątku rozwiązują trudne zadania, które wymagają umiejętności logistycznych, zmysłu menedżerskiego, finansowego rozeznania czy umiejętności podjęcia (nie)prawdziwych, strategicznych decyzji.

Niezależnie od rodzaju gry są etapy do pokonania. Im bardziej wymagający poziom, tym więcej wyzwań. Wtedy zaczynają pojawiać się trudności. Tutaj istotna jest rola trenera, który analizuje rozgrywkę i zachowania uczestników. Udziela informacji zwrotnej, o tym jak każdy z uczestników reagował, po wcieleniu się w postać gracza. Wskazuje ewentualne błędy, które popełniono. Jest to okazja do testowania pomysłów, bez ponoszenia ryzyka.

Co więcej, grając można, w pewnym sensie przygotować się na realne sytuacje, co pozwoli ograniczyć ryzyko przy rzeczywistym podejmowaniu decyzji. Stosowanie gier symulacyjnych to oszczędność czasu i pieniędzy. Dlaczego pieniędzy? Inwestując w nową linię produkcyjną podejmujemy ryzyko zawodowe i finansowe. W trakcie gry mamy szansę wyłapać pewne błędy. Przy okazji symulacji możemy zbadać realną sytuację rynkową czy podnieść własną świadomość biznesową. Pomimo, że jest to gra wszystko jest odwzorowane na prawdziwej sytuacji.

Narzędzia rozwojowe

Gry szkoleniowe zaprojektowane są z myślą o wszystkich, którzy poszukują nowych wyzwań czy możliwości przetestowania swoich pomysłów. Zainicjowanie wśród pracowników gry biznesowej to korzyść dla firmy, ponieważ można w ten sposób rozwiązać wewnętrzne spory, przełamać bariery czy dostrzec własne słabości. Wyobraźmy sobie taki scenariusz, firma produkcyjna, z powodu kryzysu na rynku balansuje na granicy bankructwa. Zadaniem uczestników jest odzyskać inwestorów i zwiększyć dochody. W każdym dziale są problemy, a wydatki są wyższe niż dochody. Potrzebne są zmiany, które przyniosą zyski i środki na rozwój. To na jakim poziomie współpracują gracze zadecyduje o dalszych losach firmy. Uczestnicy będą ze sobą współpracować, a cały zespół odpowiedzialny za strategię i plan działania. Pomimo, iż jest to gra można wyciągnąć wnioski i przeanalizować podjęte decyzje.

Gra biznesowa stworzona z myślą o konkretnej firmie do najtańszych nie należy. Tworzone są one przez kreatorów gier, trenerów i ekspertów ds. szkoleń. Co zyskują uczestnicy rozgrywki? Mają okazję wykazać się kompetencjami menedżerskimi, kreatywnością, inicjatywą w działaniu czy umiejętnością pracy w zespole. Angażująca biznesowa gra może scalić grupę, która będzie miała wspólny cel – wygrać i osiągnąć sukces!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

− jeden = jeden